Uttråkad mamma

Okej, vad kan man göra hemma med sjuka barn som mest sover på en. Såhär i efterhand skulle jag läst klart boken jag startade på när jag var på sjukhuset når Olivia föddes. Men det glömde jag ju bort. Så idag bestämde jag mig för att jag ska lära mig något nytt i huset idag. Ja, faktiskt varje fredag. Så detta får bli en rödtråd i min så spännande mammaledighet. Idag blev det kylskåpet. Inte frysen utan bara kylskåpet. Känner mig ju nästan lite vuxen av att sitta och läsa om kylskåpet. Och inte bara att läsa om det, jag vill lära mig något nyttigt också. Som att rengöra kylskåpet på bästa sätt. Och rengöra kylskåpet har väl alla gjort.
Men så finns den en sak jag aldrig rengjort eller egentligen aldrig vetat vad man ska höra med. Det där lilla hålet längst ner bak i kylskåpet. Ska jag vara ärlig har jag aldrig ägnat en sekund åt den där saken heller. Så idag provade jag att hur man rengör detta hålet på bästa sätt. Husmorsknepen är nog dom bästa! När jag läste texten: "bakterierna och bakteriernas avföring samlas i hålet" slutade jag nästan läsa. Blä, fy i bubblan vad vidrigt. Vill bara rengöra på en gång. Så nu måste jag läsa om intigrerat kylskåpet rengöring. Finns ganska mycket att lära. Kanske börjar jobba med lite fler IQ framöver, haha!

(null)


(null)


Nummer 1 i "snusket i sitt hem" - hur många fler får lust att köpa nytt kylskåp?

(null)

(null)



Kommentera här: